איך לבחור רואה חשבון או יועץ מס המתאים לעסק שלך?

איך לבחור רואה חשבון או יועץ מס המתאים לעסק שלך?

סוף סוף עשיתם את זה וקיבלתם את ההחלטה להגשים את החלום ולפתוח עסק! מזל טוב!

אחת ההחלטות הראשונות והכי חשובות שכל בעל עסק צריך לקבל, היא מי ילווה אותו בכל תהליך פתיחת העסק ובמהלך הפעילות העסקית עצמה. רצוי לבחור בבעל מקצוע עם ידע בתחום המיסוי והחשבונאי וניסיון בייצוג הלקוחות שלו מול רשויות המס כך  שידע לייצג בבטחה את העסק מול הרשויות ולהפחית את שיעורי המס במסגרת החוק ככל שניתן, והכי חשוב שייתן לכם שקט ביומיום בניהול העסק.

אז איך בוחרים יועץ מס שייצג את העסק שלנו?

המדובר באיש אמונכם ולכן חשוב מאוד שתרגישו ביטחון באדם ובמקצועיות שלו, להבדיל ממנהל חשבונות שאחראי רק על ניהול החשבונות בשוטף, התפקיד של יועץ מס או רואה חשבון הוא לדאוג לתכנון פיננסי נכון של העסק, אמנם הוא אינו הבעלים של העסק, אבל בהחלט יכול לעזור לכם להגדיל את הרווחים שלכם, לוודא שאתם לא מבזבזים כספים מיותרים על ספקים יקרים מדי, או מבזבזים זמן על לקוחות שאינם רווחיים מספיק.

יועץ מס מקצועי היודע את החוקים והתקנות, יידע למנוע מצב של תשלומים מיותרים לרשויות המס, והכול, במסגרת החוק כמובן, לשם כך, תזדקקו ליועץ מס או רואה חשבון שיודע את החוק על בוריו, שולט בתחום ההתמחות של העסק שלכם ויצירתי מטבעו. ולכן עולה השאלה מה עדיף משרד בוטיק או משרד גדול?

כעקרון, אם מדובר בעסק גדול (חברה גדולה) שזקוק למימון רחב, מחקר ופיתוח, קרנות ומשקיעים בחו"ל – משרד רואי חשבון גדול יהיה עדיף, כמובן יש לקחת בחשבון ששכר הטרחה יהיה בהתאם.

במידה והמדובר בעסק קטן/בינוני שחשוב לכם לקבל יחס אישי, שיועץ המס יהיה זמין עבורכם ושהוא יהיה בעל ותק – העדיפו משרד בוטיק קטן. מומלץ כבר בשלב ההתקשרות לברר האם מי שמטפל בפועל בתיק הוא מי שהתקשרתם עימו או מתמחה. בנוסף בדקו שבעל המקצוע אותו אתם בוחרים מתאים לצרכים שלכם, לסגנון ההתקשרות שלכם ואף לשעות הפעילות של העסק, אם אתם מנהלים את העסק בשעות לא שגרתיות, יכול להיות שזהו פרמטר משמעותי במיוחד עבורכם. והכי חשוב שתהיה לכם כימיה וחיבור טובים עימו.

דברים שכדאי לבדוק לפני התקשרות עם רואה חשבון/יועץ מס לעסק שלך

  • לא להתקשר אף פעם על סמך שיחה טלפונית, רצוי לקבוע פגישה  להתרשמות, לבדוק שיש כימיה טובה;
  • לוודא שיועץ המס מקצועי, אמין ובעל ניסיון ושהוא אדיב וסובלני לשאלותיכם;
  • לבחון שיש משרד שנראה מאורגן ומסודר, שקיימת תשתית של עובדים;
  • כדאי לבקש לדבר עם לקוחות קיימים;
  • להתרשם ולברר מה שניתן באינטרנט על המשרד;
  • לבדוק היטב מהם השירותים שניתנים לכם עבור שכר הטרחה החודשי ומה מחייב תוספת נפרדת במחיר ולוודא שאין קנסות במידה ואתם עוזבים במהלך השנה;

למה לבחור בנו?

  • סלבין חשבונאות וייעוץ מס הינו משרד המתמחה בליווי עסקים קטנים ובינוניים ומספק להם מטריה רחבה של שירותים חשבונאיים, מיסויים ומשפטיים.
  • הייחודיות שלנו היא בליווי וטיפול בעסקים הקטנים ובינוניים להם אנו מספקים שירותי פתיחת עסקים, ייצוג מול רשויות המס, הגשת דוחות שנתיים, עריכת הצהרות הון, הכנת משכורות ותכנוני מס מורכבים.
  • אנחנו מעניקים מעטפת מקצועית הן בתחום המיסוי , בהיבט החשבונאי והן בפן המשפטי, מעטפת שתסייע להקטין את חוסר הוודאות שמלווה כל בעל עסק.
  • בסלבין חשבונאות וייעוץ מס תקבלו יחס אישי, כך שלכל לקוח מוצמד מנהלת חשבונות בכירה ויועץ מס מומחה שמטפלים בתיק באופן פרטני דבר שמסייע להכיר את התיק מצוין ולהתריע במקרים חריגים.
  • בכל רבעון נעשית בחינה מקיפה לתיק הכולל מעבר והפקת דוח רווח והפסד, בחינה של תשלומי המקדמות לרשויות השונות וביצוע התאמה כדי שלא תמצאו את עצמכם בסוף השנה עם חובות גבוהים לרשויות.
  • להבדיל מבעלי מקצוע אחרים בתחום אנחנו לא מאמינים בחוזים והתקשרויות ארוכי טווח, אין אצלנו קנסות על עזיבה והאמת שזה גם כמעט ולא קורה, אנו מאמינים שאם תהיו מרוצים מהשירות תישארו אתנו בכל מקרה, עד היום לא טעינו.

לקביעת פגישת ייעוץ לפתיחת עסק ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו.

אודות הכותב

עו"ד ויועץ מס ישראל סלבין

ישראל סלבין, תואר ראשון במשפטים (התמחות במיסוי) ויועץ מס. שימש כמנהל בכיר במחלקת המיסוי של פירמת ראיית החשבון Ernst & Young וכמנהל מחלקת המיסוי במשרד עו"ד של דורון ברזילי ושות'. בעל ניסיון רב במתן ייעוץ מיסויי לשכירים, עצמאיים וחברות, מיסוי פרט, שוק ההון, תיכנון ומיסוי פרישה, גילוי מרצון ועוד.
תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
דברו איתנו

פנו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן