חרבות ברזל – זכויות מעבידים ועובדים

בעלי עסקים יקרים, ברצוננו לעדכן מספר הבהרות שפורסמו על ידי משרד הכלכלה על התקהלויות ואפשרות פתיחת העסקים, להלן:

  • בהתאם להנחיות, מקום עבודה שיש בו מרחב מוגן זמין ויכול להכיל את מספר העובדים, יכול לפעול כרגיל.
  • עובדים שלא יכולים להגיע למקום העבודה, בין אם משום שמקום העבודה נמצא במרחב הסיכון וללא מרחב מוגן, ובין אם משום שנדרש להישאר עם ילדים קטינים עד גיל 14 שהמוסד החינוכי שלהם סגור, זכאים לתשלום שכר עבודה עבור ימים אלה. פיצוי לעובד שנשאר עם הילדים בבית, יינתן לאחד ההורים בלבד.
  • עובד שלא מגיע לעבודה במקומות בהם אין מגבלות על הגעה למקום העבודה, והעובד לא נדרש להישאר בביתו לשמירה על ילדיו, לא זכאי לתשלום שכר בעבור יום ההיעדרות.
  • בעבר, מעסיקים שנדרשו לשלם שכר עבודה כאמור לעיל , יכלו לתבוע פיצוי מרשות המיסים, מכוח תקנות שחוקקו בכנסת , נעדכנכם מיד שתהיה חקיקה כאמור.
  • עובדים שגוייסו למילואים, זכאים לתשלום ימי העובדה מהמעסיק, והמעסיק יגיש תביעה לביטוח לאומי לתשלום ימי מילואים.
  • מפעלים שמוגדרים כעסקים לשעת חירום לפי צו שחתם עליו שר העבודה, נדרשים להמשך עבודה רגיל והעובדים של אותו מפעל נדרשים להגיע למקום העבודה.
  • פיצוי עקיף על אובדן הכנסות – החוק אינו מעניק פיצוי לעצמאים או לבעלי עסקים בגין אובדן הכנסותיהם בשל המצב הבטחוני. במקרים דומים בעבר, יצאו הוראות ביצוע של רשות המיסים שאפשרו לבעלי עסקים שנגרם להם נזק עקיף, להגיש תביעה לפיצויים. בכל אותם מקרים נקבע פיצוי עקיף לעסקים שנמצאים בטווח שהוגדר כאזור חירום, ולרוב בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה.
  • לעניין פיצוי מסוג זה יש צורך שהכנסת תחוקק חוק מיוחד שיפרט אלו אזורים היו נתונים לסיכון ובאיזה מועדים . נעדכנכם מיד כשתהיה חקיקה כאמור
אודות הכותב

עו"ד ויועץ מס ישראל סלבין

ישראל סלבין, תואר ראשון במשפטים (התמחות במיסוי) ויועץ מס. שימש כמנהל בכיר במחלקת המיסוי של פירמת ראיית החשבון Ernst & Young וכמנהל מחלקת המיסוי במשרד עו"ד של דורון ברזילי ושות'. בעל ניסיון רב במתן ייעוץ מיסויי לשכירים, עצמאיים וחברות, מיסוי פרט, שוק ההון, תיכנון ומיסוי פרישה, גילוי מרצון ועוד.
תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
דברו איתנו

פנו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן